PRAKALBA
Po 10 metų istorijos dėstymo mokykloje, supranti, kad vis dar susiduri su esminėmis problemomis. Štai keletas iš jų:
- neapsakomas skaičius "perkrautų" arba visiškai sutrumpintų vadovėlių, kuriuose perrašinėjami tie patys istoriniai faktai;
- trūkumas pagalbinės metodinės priemonės mokytojui, kurioje būtų susisteminti svarbiausi faktai, suformuluoti tikslai, pateiktos nuorodos, kokias užduotis galima būtų taikyti konkrečios pamokos metu;
- keliasdešimt skaitmeninių programų, šimtai spalvingų interaktyvių pristatymų, kuriuos kiekvienas gali rasti internete;
- daugybė konspektų parengtų pagal valstybinio brandos egzamino programą, tačiau be patarimo, kaip informaciją galima būtų pateikti vaizdžiai naudojantis šiuolaikinėmis tecnologijomis.
Galėčiau vardinti istorijos dėstymo trūkumų daugiau, tačiau, manau, esmę supratote. Reikia pripažinti, jog auganti mokinių karta yra išskirtinė. Juos labiau domina vaizdas ekrane, įvairios nuotraukos, filmų fragmentai ir pan. O kur gi tokio tipo susisteminta metodinė priemonė istorijos mokytojui. Deja, turiu prisipažinti, aš tokios dar neradau. Todėl, šiuose užrašuose mano tikslas bus pateikti skaidres su vaizdine medžiaga, svarbiausiomis sąvokomis, trumpais istoriniais faktais ir kt. Na, o nagrinėjamos temos trumpame apraše bus nurodytos konkrečios užduotys, internetinės svetainės, žemėlapiai, kurie pravers vedant pamoką.
Taigi, pats laikas prisistatyti. Esu Kristina. Baigiau Vilniaus pedagoginį universitetą, įgijau mokytojos kvalifikaciją. Dabar siekiu metodininkės vardo. Stengiuosi teoriją susieti su praktika. Svarbiausia, įgyvendindama šį projektą neprisiimsiu jokių svetimų "laurų". Taip, čia nurodysiu kai kuriuos leidinius, pateiksiu tam tikrus tekstus, galbūt įkelsiu kelias užduotis, kurias sukūrė kiti. Todėl, drąsiai sakau, kad nepretenduoju į jokias autorines teises. Visos pateiktos informacijos šaltiniai bus įvardinti.
Tiesiog, labai tikiuosi, kad mano pačios noras išsipildys ateityje turėti susistemintą metodinę priemonę, kuria galės naudotis visi norintys. Pamokų temas pateiksiu pagal istorijos valstybinio brandos egzamino programą, pridėdama keleta papildomų iš 5 - 10 klasės kurso. Jas kelsiu periodiškai. Tačiau, tikiu, jog tiems, kurie šiuos užrašus atras, nekils abejonių dėl ilgalaikio projekto įgyvendinimo. Tik kantrybė ir užsispyrimas leis viską atlikti kuo geriau. Pridėsiu dar vieną pastabą. Kiekvienas dalykininkas dirba pagal savo sistemą, todėl ir aš turiu savo matymą. Nesu ekspertė, nesu profesorė, bet mokytoja, kiekvieną darbo dieną susidurianti su iššūkiu pamoką pravesti kuo įdomiau. Jeigu čia nerasite sau nieko tinkamo šiandien, užsukite artimiausiu metu. Būtinai stengsiuosi pateisinti Jūsų lūkesčius.
Pagarbiai KRISTINA
Komentarai
Rašyti komentarą